Ωρολόγιο Πρόγραμμα ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ 2019-20  

Παρακαλούνται οι μαθητές που εχουν ενταχθεί σε τμήματα Γενικής Παιδείας  να ελέγχουν αν το όνομα τους βρίσκεται στη λίστα του απουσιολογίου του τμήματος που παρακολουθούν.

"ΝΕΟ" 9ο Ωρολόγιο Πρόγραμμα απο 24/02/2020  

α) Μαθήματα Ειδικότητας Τάξεων Β, Γ και Δ

β) Μαθήματα Γενικής Παιδείας Τάξεων Α, Β, Γ και Δ

   

Ώρα Ελλάδας  

   
   

Επισκέπτες  

2284432
Σήμερα183
Χθες2518
Εβδομάδα5274
Μήνας10471
Συνολικά από 1/10/2012 ημερομηνία ανάρτησης της ιστοσελίδας μας2284432
Logged In Users Online
-
   

Ημερολόγιο  

«  Αύγουστος 2020  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
   

Εορτολόγιο  

   

H Ip σας είναι:  

3.231.25.104
   

Ερευνητική Εργασία (project) Α΄ Τετραμήνου στο τμήμα Α2 με θέμα: "Τα μοναστήρια της Λέσβου ως ιστορικά μνημεία" Σχολ. Χρ. 2011-2012

Λεπτομέρειες

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

            

ΤΑΞΗ Α2

 

  ΘΕΜΑ: ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ

 ΣΧ. ΕΤΟΣ : 2011-2012

 

 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Γίνεται εκτενή αναφορά για την ιστορία την αρχιτεκτονική τους θρύλους τις παραδόσεις και θαύματα των Ιερών Μονών : Υψηλού, Αγίου Ραφαήλ, του Ταξιάρχη Μανταμάδου, Αγίου Ιγνατίου, Πιθαρίου, Περιβολής, Δαμανδρίου, Ταξιάρχη Κλοπεδής, Ταξιαρχών Κάτω Τρίτους, Παναγίας Μυρσινιώτισας.

 ΣΤΟΧΟΙ

·        Να βρούμε τα ιδιαίτερα στοιχεία του τοπικού εκκλησιαστικού  πολιτισμού.

·        Να παρατηρήσουν και να καταγράψουν τα παιδιά τα γενικά χαρακτηριστικά των Ιερών Ναών.

·        Να διακρίνουν τα μέρη των Ιερών Ναών.

·        Να μάθουν τα υλικά κατασκευής των.

·        Να συνδυάζουν τους Ιερούς Ναούς με άλλα αρχαία μνημεία.

·        Να τονωθεί το θρησκευτικό συναίσθημα.

·        Να αναπτύξουν οι μαθητές την ικανότητα να ανατρέχουν στο μακρινό παρελθόν.

·        Να αντλήσουν πληροφορίες για την περίοδο της τουρκοκρατίας στο τόπο τους.

·        Να γίνει προσπάθεια αντίληψης της αγιογραφίας, καθώς η δυνατότητα εκτίμησης - συντήρησης και ανάδειξη της

 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Αυτή τη σχολική χρονιά, εμείς οι μαθητές της Α2 τάξης του Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης στα πλαίσια του μαθήματος Ερευνητική Εργασία, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε για την ιστορία και  αρχιτεκτονική των Ιερών Μονών  του νησιού μας. Αναρωτηθήκαμε “τι θα θέλαμε να μάθουμε για τις σημαντικότερες Ιερές Μονές της Λέσβου”. Ύστερα από συζήτηση που έγινε αποφασίσαμε:

• Να μελετήσουμε πώς ήταν φτιαγμένα (υλικό, τρόπος κατασκευής κ.τ.λ.).

• Να γνωρίσουμε τη Ιστορική διαδρομή τους.

• Να γνωρίσουμε παροιμίες, θρύλους, παραδόσεις που είναι συνδεδεμένες με την διαχρονική ύπαρξή τους.

Στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε για το πού και το πώς θα συλλέξουμε πληροφορίες για το θέμα μας.

Αρχικά ψάξαμε για πληροφορίες στην Μητρόπολη Μυτιλήνης. 

Επισκεφτήκαμε  τις κατά τόπους Ιερές Μονές.  Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δούμε, να παρατηρήσουμε και να τις φωτογραφίσουμε  έτσι ώστε να ανταλλάξουμε απόψεις .

 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Οι Ιερές Μονές,  χώροι προορισμένοι να καλύψουν τις ανάγκες του μοναχισμού και της χριστιανικής λατρείας,  αποτελούν χαρακτηριστικό και αναπόσπαστο στοιχείο του ελληνικού τοπίου. Από τα λιτά, μονόχωρα ξωκλήσια έως τους επιβλητικούς εγγεγραμμένους σταυροειδείς ναούς,  οι Ιερές Μονές ακολουθούν συγκεκριμένους αρχιτεκτονικούς τύπους που καθιερώθηκαν σταδιακά,  από τους πρώτους αιώνες διάδοσης του χριστιανισμού και εξής.  Η διακόσμηση τους, ζωγραφική, ψηφιδωτή ή άλλη αντανακλά πάντα το ορθόδοξο δόγμα ακολουθώντας συγκεκριμένα τεχνοτροπικά ρεύματα και καθιερωμένα εικονογραφικά προγράμματα.

Σημαντικοί αρχιτέκτονες,  κτίστες ή ζωγράφοι έχουν συμβάλλει ανά τους αιώνες στην κατασκευή και διακόσμηση των ελληνικών Λεσβιακών Ιερών Μονών,  πολλές από τις οποίες αποτελούν πλέον διατηρητέα μνημεία.

Οι παλαιότερες Ιερές Μονές  στον Λεσβιακό χώρο που έχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά και στις οποίες γίνεται αναλυτική αναφορά  είναι  : Υψηλού, Αγίου Ραφαήλ, του Ταξιάρχη Μανταμάδου, Αγίου Ιγνατίου, Πιθαρίου, Περιβολής, Δαμανδρίου, Ταξιάρχη Κλοπεδής, Ταξιαρχών Κάτω Τρίτους, Παναγίας Μυρσινιώτισας.

 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Τους δόθηκε φύλλο εργασίας με ενδεικτικές ερωτήσεις, έγινε χωρισμός σε ομάδες  εργασίας καθορίστηκαν οι διαδικασίες και έγινε κατανομή δραστηριοτήτων καθώς  επιλογή και μελέτη σχετικών κειμένων, επισκέψεις στους χώρους, παρατηρήσεις, φωτογράφηση χώρων. Στη δεύτερη και τρίτη φάση οι ομάδες υλοποιούν τις προγραμματισμένες δραστηριότητες με διαλείμματα ανατροφοδότησης και συντονιστικές συνεδριάσεις της ομάδας.

Στο τέλος ομαδοποιήσαμε το υλικό όλων των φάσεων, βγάλαμε τα συμπεράσματα για την αρχιτεκτονική, την τοπική ιστορία, θρύλους  των ιερών  Μονών του τόπου τους και τα βιώματα των κατοίκων της περιοχής.

 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Τα παιδιά παρουσίασαν την εργασία τους, φέρνοντας στο φως καινούρια στοιχεία που αφορούν το θέμα με πνεύμα ομαδικότητας -συνεργασίας.

Γνώρισαν καινούριους τρόπους εργασίας, εξασκήθηκαν στη χρήση των Η/Υ, της φωτογραφικής μηχανής και άλλων μέσων που βοήθησαν στο έργο τους. Υπήρξαν βέβαια και προβλήματα στην όλη εξέλιξη του προγράμματος όπως οι  μετακινήσεις των μαθητών στις Ιερές Μονές  που όμως ξεπεράστηκε χάρη στη φιλότιμη προσπάθεια και ζήλο που έδειξαν τα παιδιά.

Αντιλαμβανόμαστε ότι το θέμα μας είναι ευρύ με πολλούς τομείς διερεύνησης. Τα παιδιά μόλις κατάφεραν να προσεγγίσουν μερικούς από αυτούς και ζητούμε την κατανόησή σας

 Πηγές Πληροφόρησης

• Η επίσκεψή μας στις Ιερές Μονές.

• Φωτογραφικό υλικό από τις Ιερές Μονές

• Επίσκεψή μας στα γραφεία της Ιεράς Μητρόπολης Μυτιλήνης και συνάντηση με ιερείς.

• Το Διαδίκτυο-Ηλεκτρονικές διευθύνσεις και Ηλεκτρονικές Εγκυκλοπαίδειες

 

Project: "Σχέδιο Προγράμματος"

Εργασία: "Τα μοναστήρια της Λέσβου" 

 

   

ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΠΑΛ  

   

ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ  

   

ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ  

   

Συνδεδεμένοι Χρήστες  

Έχουμε 93 επισκέπτες και κανένα μέλος σε σύνδεση

   

Ο καιρός  

   

Γνωμικά-Ρητά  

   
© Διεύθυνση: Στρατή Μυριβήλη 108, Τ.Κ.: 81100 Μυτιλήνη, Τηλέφωνο/Fax: 22510-47721, E-mail: mail@1epal-esp-mytil.les.sch.gr, site designer ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ ΠΕ19